Virtual Assistant
Virtual Assistant (VA) wat houdt dit in
Jouw ontzorger in nood
Piacere, ik ben Maureen Rijkers en ik ontzorg graag B&B's, ondernemers, ZZP-ers en bedrijven die mijn ondersteuning kunnen gebruiken, zonder dat ze aan een vaste kracht vast zitten.
Als VA zorg ik voor mijn eigen werkplek, verzekeringen, opleidingen en apparatuur. Hierdoor hoef jij je geen zorgen te maken over die extra kosten die je bij een vaste medewerker wel zou hebben. Zo werk ik voornamelijk in de cloud en met programma’s en tools zoals MS Teams, Skype, Outlook, G-mail, Trello, WordPress, Moneybird etcetera. Het werken op deze manier maakt het samenwerken flexibel en vraagt om wederzijds vertrouwen. Mijn doel is immers een tevreden klant.
Waarmee help ik je?
Als Virtual Assistant kan ik je helpen met het bouwen van een website via WordPress. Ook kan ik jouw bestaande website voor jou gaan beheren en af en toe updaten en aanpassen. Foto's of een tekst toevoegen. Natuurlijk kan ik ook andere office taken voor jou regelen, zoals agendabeheer, je mailbox bijhouden of andere administratieve taken uitvoeren. Neem gerust contact met mij op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Hoe ik werk?
Ik werk als ondernemer voornamelijk online en op afstand, thuis of soms op een andere locatie. Hierdoor ben ik zeer flexibel en kan ik overal ter wereld werken. Jou ondersteunen met zaken waarin jij wat minder goed bent. Of als jij er gewoon de tijd niet voor hebt. Jij kunt je dan weer met jouw passie en belangrijkere zaken bezighouden terwijl de randzaken worden overgenomen en op rolletjes verlopen. Ik ben een VA voor de B&B eigenaar die net start of al jaren een mooie B&B heeft, die zijn of haar website nog moet opbouwen of nodig moet opfrissen en optimaliseren. Kortom een betere zichtbaarheid en gevonden worden.
Ik ben een mensen-mens en leer jou en je bedrijf graag eerst even kennen in een kennismakingsgesprek. Dit kan via een leuk online gesprek. Maar natuurlijk ook bij jou op kantoor of op een andere locatie. Daarnaast spreken wij samen af hoe de ondersteuning er uit komt te zien. Wat zijn jouw wensen en doelstellingen. Welke werkzaamheden betreft het. En hoeveel uur aan ondersteuning kun je gebruiken. Ik werk met strippenkaarten, contracten of met een uurtarief.
Mijn ervaring
Ik heb ruim 15 jaar ervaring als secretaresse, office manager en met het werken achter recepties en veel gewerkt met verschillende bedrijven, sectoren, collega's en managers.
In mijn huidige baan werk ik nog in vaste dienst als secretaresse, en ben ik dit jaar al 5 jaar in dienst.
Waarom dan werken als Virtual Assistant vraag je je misschien af?
Ik wil graag mijn horizon verbreden en voor mijzelf gaan werken omdat ik graag mijn eigen tijd wil indelen en dat kan middels dit mooie beroep. Zelf kiezen voor wie ik werk en wat goed voelt. Sparren met diverse ondernemers, collega Virtual Assistants en zo mijzelf steeds meer ontwikkelen.
Wil je meer over mij weten? Bekijk dan mijn profiel op LinkedIn.
Als Virtual Assistant heb ik in 2018-2019 de opleiding Virtual Assistant bij de VA School gevolgd en met succes afgerond. Daarnaast heb ik de VIP cursus WordPress en de cursus Online Leeromgeving maken bij Weblish gevolgd.
Ik probeer regelmatig mijn kennis te verbeteren met diverse workshops. Zoals werken met Moneybird etc.
Wie ben ik?
Ik ben Maureen Rijkers en woon samen met 3 papegaaien en 2 katten.
Mijn droom is om mijn VA bedrijf mee te nemen naar Sicilië, om daar een mooie B&B te gaan beginnen, B&B Solo Sicilia, een ervaring voor solo reizigers. Ik kan immers overal ter wereld mijn werk doen. Zie meer over mij.
Mijn gegevens
Hoewel de ondersteuning op afstand is, vind ik het prettig om een eerste kennismaking live te doen via Skype, MS Teams of FaceTime.
Neem contact op
Mijn Social Media: